sorg

Jag vill så gärna må bra. Att få tillbaka min ork och energi hade varit toppen. Att bli som innan vore så skönt.
Jag är helt överväldigand av trötthet. Men det är väl så att vara utbränd och sen när man bara tryckt undan all skit man har råkat ut för i alla år. Att en dag så brister det bara och man går i sönder. Man har ju sprickor men till slut blir det för många sprickor och då går mam sönder. Nu ska man lagas och försöka bli hel...

Försöker fundera på vad är det värsta jag har varit med om?? Iallafall som jag är medveten om...
Det är nog tiden vi hade skyddade personuppgifter.. Barnens pappa har aldrig slagit mig så mycket som den tiden. Och den psykiska misshandeln var även stor.

Idag vet jag har jag blivit mer medveten om mitt värde och jag älskar mig ner nu.
Skulle aldrig låta mig utsättas för fysisk eller psykisk misshandel igen.
Jag lever hellre själv resten av livet

Så här mycket som jag gähsr gråtit dom senaste veckorna. Har jag nog aldrig gjort känns det som.
Är det barndomens sorg som kommer ut?
Jag vet att mamma inte tyckte om att man grät. Fick bara höra " sluta lipa" av henne
Så man lärde sig att stänga in gråten. Hur jobbigt det än var. Kan komma ihåg känslan att man är jätte ledsen och tårarna bränner bakom ögonlocken. Klumpen i halsen vara växer men gråter man så kanske man får en örfil. Så det var bara att svälja

Man lärde sig att svälja gråten. Man lärde sig att vem bryr sig när man gråter? Vem tröstar när man gråter? Ingen alls

Oavsett vad jag har blivit utsatt för så har den som gjort mig illa aldrig sett mig gråta. För personen ska inte få veta hur ledsen jag är, hur sårad jag har blivit..
Lärde mig att inte röra en min när mamma slog. På något sätt stängde man av... Likadant är det när man varit i slagsmål eller haft en kille som slagit en.
Har alltid suttit på nätterna när alla sover och gråter, så jag inte stör någon. Vill ju inte vara någon till belastning. För ingen bryr sig ändå
Nu bara gråter jag hela tiden oavsett dag eller natt...
Skulle så gärna bara vilja att nån sa att det kommer bli bra igen.. Att tårarna kommer ta slut.. Att ångesten kommer försvinna